Vanhanaikaisessa, kehys kehyksessä, 2D-animaatiossa on jotain hyvin erikoista. Vanhoina aikoina ainoa tapa saada animaatiohahmosi heiluttamaan käsivarttaan oli viettää tuntikausia tarkkaan kullekin kehykselle ja säätää työsi jatkuvasti varmistaaksesi, että kaikki sujuu oikein. Nyt asetat vain pari avainkehystä ja annat tietokoneen tehdä kaiken puolestasi.

 
Vertaa tyhmää keppiämme Don Bluthin, Hayao Miyazakin tai Disneyn viime vuosikymmenien animaattoreiden teoksiin. Nämä animaattorit (wheelz casino) on oikeutetusti merkitty neroiksi: he pystyvät muuttamaan staattisten kuvien sarjan eläväksi, hengittäväksi maailmaksi, joka on täynnä hahmoja, joilla on sujuvaa – mutta hienovaraista – liikettä. Animaatio on liikkeen taidetta, ja eleiden hajottaminen tonnikokoisiksi pieniksi kehyksiksi vaatii tarkkailutasoa ja kärsivällisyyttä, jota harvat voivat todella arvostaa.
Videopelit lisäävät animaatiotaiteeseen uuden monimutkaisuuden, koska useimmat pelit eivät virtaa ennalta määrätyllä lineaarisella tavalla. Tässä ovat pelit, jotka vaikuttivat meihin eniten 2D-animaationsa laadulla ja pysyivät täysin vuorovaikutteisina. Jotkut pelit käyttävät vanhanaikaista käsin piirrettyä cel-animaatiotyyliä, ja jotkut heistä luottavat pikseleihin, mutta ne ovat kaikki litteitä, kaikki sarjakuvaisia, ja niitä kaikkia on yhtä hauska katsoa kuin pelata.

Toki, olemme käyneet tämän läpi jo aiemmin – Capcom on kehittänyt Aladdinin SNES-version sisäisesti (joka omisti sitten oikeuden kehittää ja julkaista kaikkia Disney-pelejä SNES: ssä), kun taas Genesis-version kehitti Virgin Interactive avustuksella. elokuvan parissa työskentelevistä Disney-animaattoreista. Emme tarkoita nyt kunnioittamatta Capcomin ponnisteluja (SNAD: n Aladdin on edelleen järjestelmän parhaiden tasohyppelyjen joukossa, ja totuuden mukaan monet meistä GR: ssä suosivat sitä pelattavuudestaan), mutta et voi kieltää, että Disneyn taikalla on suuri ero. Takaisin taaksepäin!

taaksepäin

Savun pyörteet, jotka puhkeavat rikkomasta lamppuja tai pääsemästä liian lähelle kuumia hiiliä, kiipeilyanimaation juoksevuus ja (tietysti) vaaleanpunaisen sydämen nyrkkeilyshortsit tekevät Genesis-version visuaalista todella poppavaa. Johtuuko se skannattujen animaatioelimien käytöstä puhtaiden pikselien sijaan? Ehkä, mutta siitä huolimatta, sinun on annettava luottoa, jos hyvitys johtuu Virginin vaikuttavasta 2D Disney -lisensoiduista peleistä, jotka ilmestyivät 90-luvulla, mukaan lukien The Lion King, Hercules ja jopa hämärät pelit, kuten Maui Mallard Cold Shadowissa – siellä oli aika, jolloin Disney-liitospeli oli innostettava asia.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here